Årets Julkalender

"Applicera med omedelbar verkar denna klädespersedel runt kraniet!"  eller : "..huvudbonadens passform är ju helt ekvivalent med den tilltalade skallstorlek.". Vilken åldersgrupp riktar sig SVT åt när det gäller julkalendern i år? Hur många 5 åringar har hunnit lärt sig sådana ord? Ordet "ekvivalent " tror jag att jag lärde mig först då jag började högskolan. Eller så är det kanske jag som är efterbliven, dom där orden kanske man lärde sig redan på lekis jag vet inte, men jag har en svag känsla av att man inte gör det. Meningen kanske är att äldre också ska kunna kolla. Vad gäller "stuntsen" så kan man ju bara skratta. Haha av avsnitt 3 där den misstänkte tomten blir påkörd av en moppe, hur verkligt är det han i sin tur flyger iväg en sekund efter han blivit påkörd? Jaja SVT kanske inte hade så lätt när dom spelade in avsnitten. Många skämt är dessutom så gamla att man kan förutsäga vad som ska ska hända i varje scen. Men och ena sidan är väl julkalendern till för de små som väntar på julen, men och andra sidan hur ska stort ordförråd tror SVT att de små barnen har?


För min del tycker jag att årets julkalender inte tillhör en av de bästa.  Jag håller med Jenco, vart är julstämningen? Jo det må väl vara att alla jagar en tomte men i övrig ser jag ingen som helst tillstymmelse till julpynt eller liknande någonstans. I skrivande stund har det ju bara varit sex avsnitt, så man vet ju aldrig det kanske blir bättre. Jag kommer tyvärr att missa dagens avsnitt så jag får nog ladda hem det och kolla på det imorgon när jag är bakis. Jag ska nämligen på skolans luciakraball och där kommer Timbuktu att vara på scen, det kan nog bli kul. Så idag har jag varit på stan och förberett för kvällens övningar och morgondagens krämpor. 


Hej hopp i topp gummisnopp, vi kanske ses o granens topp


Kommentarer
Postat av: Louise

ja, ibland kan man ju undra =/ Visste inte heller vad ekvivalent betydde förrän nåt år sedan. Och jag håller oxå med, noll julstämning. Får se om det kommer längre fram? :P Ha en trevlig helg!

2008-12-06 @ 15:14:42
URL: http://theoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0