Bakläxa för SVT

Vafan SVT! Vart har kronlogin tagit vägen? Vart är julstämningen? Vart är snön? Och framförallt tappade ni bort luciatåget när ni skulle spela in 13de avsnittet av julkalendern? 

Till att börja med är väl julkalendern menad att vara kronlogiskt med de antal dagar som det är till jul? Det märkliga är att mitt i avsnitten blir det helt plötsligt nästa dag. För att inte tala om hur ett nytt avsnitt börjar. Meningen är väl att varje avsnitt skall börja med en helt ny dag? Inte att det fortsätter från där det slutade som ex inne på en toaletten (skiftningen mellan avsnitt elva och tolv).


En annan sak, var är julstämningen? Jag har inte alls sett mycket till julstämning i årets kalender. Det märkliga är också varför allt utspelar sig inomhus?  När dagarna skiftar får man se en tråkig planch, hur roligt är det? Är det inte mening vi ska få se lite snö? Sen till det sista, vart är luciastämningen? Det är den 13 december och då hade man väntat sig lite stämning därefter också. Nejdå istället handlar allt om en gammal get. Till och med "Höjdarna med Alram " (2005)  är ju bättre. Det finns hur mycket som helst att klaga på i årets kalender men orkar inte ta upp allt nu, kanske en annan gång.  För min del får i all fall SVT bakläxa vad gäller årets julkalender.

Det finns mer att läsa om årets julkalender under rubriken "Årets julkalender" i marginalen till höger. 


Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag håller helt och hållet med dig. Första december samt även den andra satt jag förväntansfull och skulle se julkalendern. Men sen dess byter jag kanal när den kommer. Ingen julstämming, bara ett vanligt dåligt barnprogramm. Men skrikiga röster, konstiga ord och gälla färger. USCH!

Hoppas dem kan skapa något i klass med Sunes Jul, mysteriet på greveholm, trolltider, Ture sventon, jul i kapernaum eller teskedsgumman till näst år! :D

2008-12-13 @ 22:30:19
URL: http://vikstens.blogg.se/
Postat av: marre

haha, tack som fan! :)

Vem är du egentligen? :)

2008-12-14 @ 22:38:47
Postat av: Louise

oj, högskoleingenjör inom elektroteknik... det låter väldans spännande! =) hur lång är den utbildningen? skönt att vara inne på sista året? :)



Ja, jag börjar i Falun den 19:e januari. Skall bli hur spännande och kul som helst. Hoppas jag i alla fall :) Är från Strängnäs jag från början, men skall nu alltså bli "dalmas" ;) allt ett äventyr i sig.



Håller med dig angående julkalendern. Totalt kass i år. Den är väl rolig på sitt sätt ändå, men INTE som julkalender! usch!

2008-12-15 @ 16:57:43
URL: http://theoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0