Barnasinne

  "Jag vill gärna ha din autograf? Men om du inte kan den så måste du inte.....Hur många tomtenissar har du? Jag tror på dig tomten." (Metro 2008-12-09 sid 17)  Så står det i ett brev som Minna 8 år skrivit till tomten.  Är det inte gulligt så säg? Jag kunde inte låta bli att dra på smilebanden när jag läste artikeln. Just meningen där hon skriver  "...Men om du inte kan den behöver du inte..." tycker jag är så gullig. Samtidigt som den är frågande så är den på något sätt ursäktande om inte Tomten kan sin autograf.  Observera just "kan den" =). Gulligt tycker jag.


Jag började tänka på det gamla  programmet "lekande lätt" där barnen ska beskriva ett ting ur sitt perspektiv för vuxna. Vist är det intressant att höra hur barn ser på saker och ting? Det som ett barn beskriver måste ju egentligen vara väldigt lätt att förstå., det är bara det att vi vuxna ska göra allt så komplicerat.

Det är nästan så att man längtar tillbaka till den tiden man var 8 år där allting var så självklart. 

 Föresten hur är det med barnasinnet, vilket håll åker bussen åt?


 

Kommentarer
Postat av: marre

haha.. som sagt/skrivet, vi MISSADE skylten ;)

2008-12-10 @ 09:20:34
URL: http://maaarre.blogg.se/
Postat av: Hoik

Åt höger :)

2008-12-14 @ 23:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0